-
RETOURNEREN
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht omtrent de levering volgens onze procedure regels, zoals hieronder is benoemd te volgen. Wij gaan ons uiterste best doen om uw klacht zo goed mogelijk voor u op te lossen.
1. Schades of leveringsfouten:
Heeft u een beschadigd of incompleet pakket ontvangen? Laat het ons binnen 24 uur na aflevering weten door ons een e-mail te sturen met een duidelijke beschrijving van de schade en bijbehorende foto's. Vergeet niet om uw naam (of de naam van de besteller) en het ordernummer te vermelden. We zullen zo snel mogelijk reageren met instructies voor eventuele retouren.
2. Defect artikel binnen of buiten de garantieperiode:
Mocht u een defect artikel hebben binnen (of buiten) de garantieperiode, stuur ons dan uw gegevens (en ordernummer) en een duidelijke beschrijving van het probleem (inclusief foto's). U ontvangt van ons dan per e-mail verdere instructies. Let op: indien het defect is veroorzaakt door onjuist gebruik, zullen we de gemaakte kosten in rekening brengen.
3. RETOURNEREN - binnen 14 dagen
Wij bieden we onze klanten een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van de producten. Binnen deze periode is het mogelijk om een bestelling te annuleren, mits er een geldige reden wordt opgegeven. Gebruikte producten vallen echter niet onder deze zichttermijn. Bijvoorbeeld, het monteren van een (kruis)boog kan leiden tot gebruikerssporen en valt dus niet onder de zichttermijn. Het uitpakken van een product om het te bekijken valt wel binnen de zichttermijn.
Als u besluit om uw bestelling te annuleren, heeft u opnieuw 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. We crediteren het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten. Alleen de retourkosten zijn voor uw eigen rekening. Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, moet het product inclusief alle toebehoren in de originele staat en verpakking geretourneerd worden naar Boogschietshop.
Retourinstructies - binnen 14 dagen: Bij Boogschietshop hebben we een retourbeleid waarbij u binnen 14 dagen na ontvangst van uw producten gebruik kunt maken van het recht om deze terug te sturen. Voordat u dit doet, vragen wij u om contact op te nemen via info@boogschietshop.nl zodat wij u het juiste retouradres kunnen doorgeven.
De producten die u terugstuurt dienen schoon, compleet en in originele verpakking te zijn. Zorg er daarom voor dat u de pakbon toevoegt en, indien van toepassing, de kartonnen doos gebruikt waarin het product is geleverd om uw artikelen terug te sturen. Beschadigde, gebruikte of onvolledige artikelen komen niet in aanmerking voor retour of vergoeding.
Retourzendingen die niet volgens de retourinstructies zijn verzonden: Deze retourzendingen kunnen geweigerd worden. In dat geval wordt de zending teruggestuurd naar het verzendadres of, in het geval van een afhaalpunt, naar het factuuradres van de betreffende bestelling. De betalingsverplichting blijft dan bestaan.
Na ontvangst van uw retour wordt deze intern gecontroleerd op de staat van het product. Mits het product in goede staat en zonder gebruikssporen retour ontvangen is wordt het verschuldigde orderbedrag binnen 10 werkdagen teruggestort. Graag ontvangen we hiervoor het juiste rekeningnummer en de tenaamstelling ervan. Voor eventuele beschadigingen, gebruikssporen of ontbrekende items wordt naar rato een bedrag in mindering gebracht.
Het is niet toegestaan artikelen na de zichttermijn te retourneren, tenzij het een garantie betreft.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@boogschietshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.